Writer's thought

"I write what I think.
But, sometimes our feelings is difficult
to be disclosed with words".

How do you rate my blog?

Wednesday, September 30, 2009

tak boleh..

Saya bukan tak nak maafkan kamu,
tapi saya tak boleh

Saya bukan tak nak sayangkan kamu,
tapi tak boleh

Saya bukan tak nak berhenti bencikan kamu,
tapi saya tak boleh

Saya bukan tak nak kenang kenangan kita dahulu,
tapi tak boleh

Saya bukan tak nak cuba lindungi kamu,
tapi tak boleh

Saya bukan saya yang dulu,
sebab itu saya tak boleh…..


It is easier to forgive an enemy than to forgive 'YOU'

9 comments:

  1. aik..
    cm org frust gler jer nie..
    manusia biasa r..
    x semuanyer perfect k??

    ReplyDelete
  2. bese arr bro,...
    blog kan tmpt tuk meluahkan perasaan..
    ye dak???

    ReplyDelete
  3. gile jiwang =P

    tapi, nape2 pun, buatlah sesuatu/keputusan yg menenangkan hati. sebab ketenangn itu kebaikan dan kegelisahan/kerungsingan itu adalah kejahatn.

    maka tanya hati, yang mane lebih menenangkan, " memaafkan atau membenci?"

    sekian terima kaseh kih3

    ReplyDelete
  4. waa,cam ustazah laa ko Ain...
    bleh jadi cikgu kaunseling gak nie...
    hak3...

    papepon,mekasih banyak2 bg jalan tuk aku,...
    insyallah,i'll take note dat...

    ReplyDelete
  5. Jadilah lelaki pemaaf

    Untuk menjaga hati perempuan, kamu perlu belajar menjadi seorang lelaki yang pemaaf. Kalau sebelum ini, kamu memang trkenal dengan sikap ego dan sukar untuk memaafkan kesalahan orang lain, apa salahnya untuk kebaikan hubungan yang terjalin kamu sedia memaafkan sebarang kesilapan yang mungkin dilakukan oleh teman wanita kamu. Bukan apa perempuan sebenarnya kana cair kalau berhadapan dengan lelaki yang mudah memaafkan mereka. Jangan sesekali menyimpan perasaan dendam atau cuba untuk membalas menyakiti hatinya semula suatu hari nanti. Sebaiknya kamu barkan sahaja apa yang berlaku berlalu, kerana perempuan sebenarnya lebih suka dimanja dan tidak sukakan lelaki yang pendendam. Dalam pada itu, pemaaf kamu hendaklah bertempat, jangan pula sampai kepala dipijak.

    ReplyDelete
  6. waa bro...
    pjg giler konye nasihat..
    mmg hebat lorr..

    *byk pengalaman laa ko bro..

    ReplyDelete
  7. buang post ni!!!!!!!!!!
    xpela nk benci ak ke pe ke...
    tp buang post ni...malu la ak...

    ReplyDelete